Om klubben

Lunds konståkningsklubb erbjuder konståkningsträning från nybörjare upp till elitnivå och skridskoskola för dig som vill lära dig åka skridskor.

Konståkning

Vill du satsa mer för att så småningom tävla i konståkning, så är du välkommen att träna i konståkningsklubben. Vi har träningsgrupper från nybörjare upp till elit.  Man behöver inte ha gått i skridskoskolan för att börja i klubben. Det är mer en fråga om hur mycket man vill satsa redan från början. Nybörjargrupperna tränar ca 3 dagar i veckan och de högre grupperna mer. Huvuddelen av träningarna är på vardagseftermiddagar/kvällar. Mer information om konståkningsträningen hittar du under fliken "konståkning" högst upp på sidan. Vill du veta mer om konståkning i Lunds KK så mailar du info@lundskk.se.

Skridskoskola

I skridskoskolan är syftet först och främst att lära sig grunderna i skridskoåkning. Efterhand som du klarar märkeskraven, kan du gå vidare i fortsättningsgrupperna.  I skridskoskolan tränar man en till två gånger i veckan, vanligen på helgen. Mer information om skridskoskolan hittar du under fliken "skridskoskola" högst upp på sidan. Vill du har mer information så mailar du skridskoskolan på skridskoskolan@lundskk.se.